Fortuna Sittard
Van clubgevoel naar identiteit
De uitdaging
Onze oplossing
We zijn onderzoek gaan doen (van directie en spelers tot supporters en sponsoren) naar het gevoel van Fortuna Sittard. Dit hebben we vertaald naar een meerjarenplan en een onderscheidende propositie die in de komende jaren passend ingevuld kan worden. Van een vernieuwde strategische visie tot aan een nieuwe mascotte.
“Nadat wij een strategisch traject zijn gestart met de Mannen van 80 omtrent de merkidentiteit en positionering van Fortuna Sittard, bleek al snel dat de samenwerking ons erg goed beviel. Deze samenwerking is daarom na één seizoen direct uitgebreid en voor meerdere jaren verlengd. Zij hebben, in samenwerking met onze andere design partners, een geheel nieuwe huisstijl ontwikkelt waar we ontzettend trots op zijn. Een van de nieuwe projecten waaraan we nu aan het werken zijn, is de ontwikkeling van een nieuwe mascotte die onze positionering verder kracht gaat bijzetten. Een uitdagend project waarbij we blij zijn dat we op de kennis en kunde van de Mannen van 80 kunnen rekenen.”
– Nick Verheijen, Marketing Manager, Fortuna Sittard
Nick Verheijen
Marketing Manager, Fortuna Sittard
What's next?
We blijven betrokken als strategisch partner bij Fortuna Sittard, zowel vanuit een adviesrol als ook uitvoerend.